Návrat žáků 2. stupně od 3. května 2021

Návrat žáků do školy

týden od 3. do 7. května

  • 6. a 7. ročník – prezenční vzdělávání ve škole
  • 8. a 9. ročník – distanční vzdělávání dle stávajících pravidel

týden od 10. do 14. května

  • 6. a 7. ročník – distanční vzdělávání dle stávajících pravidel
  • 8. a 9. ročník – prezenční vzdělávání ve škole

Týdenní cyklus prezenční a distanční výuky se pravidelně opakuje. Počty žáků ve třídách nejsou žádným způsobem omezeny.

Příchod žáků druhého stupně do školy

  • Příchod žáků do školy bude probíhat standardním způsobem, tzn. škola se otevírá v v 7:30, žáci využijí své obvyklé šatny, pak pokračují nejbližší cestou do učebny dle rozvrhu.
  • Osoby s příznaky infekčního onemocnění nemohou do školy vstoupit.

Rozvrh hodin

  • Žáci se budou řídit platným rozvrhem ve Škole Online.

Anglický jazyk

  • Vzhledem k nutnému zachování homogenity tříd budou skupiny na anglický jazyk stejné jako během nyní platné distanční výuky.

Druhý cizí jazyk

  • Homogenní skupiny žáků jedné třídy budou vyučovány v tomto složení pouze v prezenční formě. Na distanční výuce bude zachováno původní (zářijové) složení skupin (tzn. žáci se na online hodinách setkají se svojí jazykářkou, kterou mají od začátku školního roku, a ta jim připraví materiály na prezenční výuku.) Změny v organizaci výuky druhého cizího jazyka nelze z hlediska složitosti promítnout do rozvrhu Školy Online, informace najdete ve výše vložené tabulce. Stejný princip byl použitý již v prosinci během tehdy realizované rotační výuky na druhém stupni (viz přiložená tabulka)
  • Druhý cizí jazyk od 3. 5. 21_web

Hygienická pravidla

  • Žáci jsou povinni po celou dobu pobytu ve škole, jídelně i družině nosit řádně nasazenou zdravotnickou roušku. Samozřejmě případně mohou používat i vyšší stupeň ochrany úst a nosu, např. respirátory. Látkové roušky nejsou povolené.
  • U vstupu do budovy školy, v každé učebně/jídelně/oddělení/hygienickém zařízení jsou k dispozici prostředky k dezinfekci rukou v nádobách s dávkovačem.
  • V co nejkratším čase po příchodu do budovy si každý žák důkladně umyje ruce teplou vodou a mýdlem v dávkovači, popřípadě provede dezinfekci rukou, a následně dodržuje hygienu rukou po celou dobu svého pobytu ve škole.

Testování žáků na COVID – 19

  • Testování žáků bude probíhat dvakrát týdně, vždy v pondělí a ve čtvrtek, během první vyučovací hodiny.
  • Naší škole byly z rozhodnutí MŠMT přiděleny testovací sady Singclen. Na níže uvedených odkazech získáte informace o způsobu provedení testu.
  • Dovolujeme si požádat rodiče, aby se svými dětmi video či leták shlédli a probrali s nimi postup testování. Vaše vstřícnost a připravenost nám velmi pomůže v hladkém průběhu testování.
  • Testování bude probíhat tzv. samosběrem, u kterého není nutná asistence zdravotnického personálu, během první vyučovací hodiny vždy v pondělí a ve čtvrtek. Žákům bude s testováním pomáhat vyučující první hodiny, případně další zaměstnanec školy (seznámí je s postupem testování apod.)
  • Žákům, kteří mají pozitivní výsledek testování nebo se testování neúčastní, je zakázána osobní přítomnost na vzdělávání.
  • Testování se neprovádí u osob, které doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativního výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě, které nejsou starší 48 hod., a pokud tyto osoby nemají příznaky onemocnění COVID-19.
  • Testování se neprovádí u osob, které absolvovaly z důvodu onemocnění COVID-19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví upravujícího nařizování izolace a karantény a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí osoba prokazatelně doložit. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy.

Kroky školy v závislosti na výsledku testování

Kroky školy v případě podezření na výskyt nákazy covid 19

  1. příznaky jsou patrné již při příchodu žáka do školy, pak žák není vpuštěn do budovy školy; za podmínky, že je přítomen jeho zákonný zástupce,
  2. příznaky jsou patrné již při příchodu žáka do školy a není přítomen zákonný zástupce dítěte či nezletilého žáka – tuto skutečnost škola neprodleně oznamuje zákonnému zástupci a informuje ho o nutnosti okamžitého vyzvednutí a odchodu žáka ze školy; pokud toto není možné, postupuje se podle následujícího bodu,
  3. příznaky se vyskytnou, jsou patrné v průběhu přítomnosti žáka ve škole – žák je neprodleně umístěn do předem připravené samostatné místnosti, aby byl izolován od ostatních přítomných ve škole, je povinen nasadit si roušku (případně mu bude poskytnuta školou) a současně je informován zákonný zástupce žáka o nutnosti bezodkladného vyzvednutí žáka ze školy.

Ve všech uvedených případech škola informuje zákonného zástupce, že má telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu.                                                                                                       

  • Žákovi s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického onemocnění (rýma, kašel), je umožněn vstup do školy pouze v případě, prokáže-li, že netrpí infekční nemocí.

Školní stravování

Žáci vzdělávající se prezenčně

    • Stravují se v prostorách jídelny v čase dle rozvrhu hodin

Žáci vzdělávající se distančně

    • Využívají pro odběr stravy výdejové okénko v Palackého ulici (boční vchod do jídelny) v době od 11:45 do 13:30. Konzumace oběda v prostorách jídelny jim není umožněna.

Mimořádná možnost odhlášení či přihlášení oběda žáků 6. a 7. ročníků na pondělí 3. května:

    • Přes aplikaci Icanteen nebo telefonicky (311 240 424) do pondělí 3. května do 6:30 hod.

Kvůli hygienickým opatřením nebude možný samoobslužný výdej, tj. odebírání příborů z hromadných zásobníků a využívání samoobslužných bufetů (nápoje, polévky, saláty). Tuto službu budou pro žáky zajišťovat pracovníci školní jídelny či školy.